Chiptuning je najbrži, najjednostavniji, najsigurniji i naravno najjeftiniji postupak kojim možete vašem ljubimcu podariti dodatnu snagu. Turbo motori (dizeli i benzinci) imaju najveći stepen poboljšanja performansi. On otprilke iznosi 25%, dok obični atmosferski motori imaju oko 10%. Trajanje postupka zavisi od kontrolne jedinice (ECU) i može trajati od 45 min do 1,5h. Što se tiče sigurnosti ovog postupka, možemo garantovati da se programiranje izvodi sa visoko profesionalnom i originalnom opremom kako u EPROM varijanti tako i u OBD i BDM postupku. Danas svako motorno vozilo koristi motorni kompjuter (ECU) za upravljanje, pokretanje, rad i zaštitu motora. Podaci u ovom kompjuteru su obično ubačeni u čip koji se zove EPROM (to može biti flash ili MCU), a program koji se nalazi u njemu (firmware) je zapravo set instrukcija koji kontroliše rad motora. Ove instrukcije omogućavaju kompjuteru (ECU) prilagođavanje rada motora zavisno od podataka iz raznih ulaznih senzora. Podaci su smešteni u tabelama (mapama) koje upravljaju ubrizgavanjem goriva, ograničavaju broj obrtaja motora, kontrolišu pritisak u turbo kompresoru, regulišu ugao paljenja, itd. Menjajući ove vrednosti „mapiranjem“ u dozvoljenim granicama, mi Vam možemo povećati performanse vozila bez narušavanja pouzdanosti i izdržljivosti Vašeg vozila.
Postoji nekoliko metoda kojima se može promeniti fabrička postavka parametara u samom ECU-u.
Stari motori do otprilike ’87 koji su imali kontrolnu jedinicu, nisu se mogli “čipovati”, oni su imali elektronske komponente koje fizički nisu dozvoljavale upisivanje ili menjanje parametara. Oni zapravo nisu ni imali čip već samo jedan program rada.
Većina motora od otprilike 1987. pa do 1994. imaju u DIL EPROMU upisane informacije o kontroli motora. EPROM je elektronska vrsta memorije koja ne dozvoljava prepravljanje ali je moguće izvaditi orginalni modul i staviti novi EPROM i tako promeniti standardne postavke. Mana ove metode je zato što se ECU mora rastavljati da bi se izvršila supstitucija EPROM modula. Dobra je stvar zato što u svakom trenutku možete vratiti svoj standardni EPROM zamenom modula.
Neki motori od otprilke 1994. do 1998. imaju takođe EPROM-e ali novije generacije u PLCC kućištu. Postupak je isti kao i za gore navedenu proceduru. PLCC EPROM-i nemaju prozorčić na telu koji inače služi za brisanje EPROM-a pod UV lampom. Trebali bi da garantuju veću brzinu rada kao i veću pouzdanost. Kao što je već rečeno ECU se mora rastaviti da bi se ubacio novi modul.
Većina motora od 1998(9). pa do danas ima elektronsku memoriju tipa FLASH koja se može prepravljati. Chip tuning koji se radi na ovakvim automobilima naziva se OBD ili tuning preko kabla. Kod ove metode nema rastavljanja ECU-a, prepravljanje se vrši softwer-om preko OBD konektora za dijagnozu. Mana ove metode je što bez stručnog lica ne možete vratiti standardne postavke.
Neki motori od 2003(4). moraju da se rade preko BDM konektora koji se nalazi u samom ECU. To znači da se računar mora izvaditi iz automobila i jedino tim postupkom je omogućeno čitanje/pisanje po sadržaju memorije. Postupak je izuzetno siguran bez obzira na otvaranje samog računara ako se izvodi sa kvalitetnom opremom kakvu mi posedujemo.